sobota, 19 maja 2007

Magyar Rock

Lekkie zaskoczenie - co?
Postanowiłem troche odpocząć od polskiego rocka bo nie tylko on mi gra. Własnie teraz słucham sobie węgierskiej grupy "Koral" z ich pierwszej płyty-bardzo dobra muzyczka.Rozmawiałem pare dni temu ze swoim starszym bratem , i on mnie zapytał :
-" Hej, dlaczego nie dasz cos węgierskiego"
-"Dam jak mi się skończy polski temat" odpowiedziałem.
Ale po paru godzinach pomyslałem ,własciwie dlaczego nie ,przecież to mój blog więc moge dać co mi się podoba. A własnie to co jest poniżej podoba mi się bardzo.
Był taki czas na początku lat 80-tych, że miałem wiecej węgierskich winyli (i to z grzbietem , jesli ktos jeszcze wie o co chodzi) niż polskich. A zasługa w tym własnie tegoż brata ,który kupował je w węgierskiej ksiągarni na placu Dzierżyńskiego w Warszawie przynajmniej raz w miesiącu. Musze wspomnieć również drugiego mojego brata ,który finansowo sponsorował moje hobby. Wszystko to spowodowało, że z węgierski rock miał ogromny wpływ na kształtowanie moich muzycznych gustów. I własnie w związku z tym chciałem wstawić cos madziarskiego.
Będzi to "Omega" dwie płytki "Best of" i "Locomotiv GT" wszystkie trzy po angielsku bo chyba niewiele osób ( nie wyłączając mnie) zna węgierski oraz tzn. concept album "Erotica" grupy"Piramis" i "Best of" tria "Scorpio". Tych co to znają nie trzeba zachęcać do słuchania, tym co nieznają , polecam gorąco.




Best of Omega (part1)


01.Every time she steps in
02.Stormy fire
03.White magic stone
04.Pearls in her hair
05.Help to find me
06.200 years after the last war
07.Spanish guitar
08.Live as long as
09.Hall of floaters in the sky
10.The magician
11.Invitation
12.An accountant's dream
13.Late night show
14.Skyover
15.High on the starway 16.Final

http://www.megaupload.com/?d=XS7YUVTY

Best of Omega(part 2)
01.After a hard year
02.I go away
03.The bird
04.Just a bloom
05.One man land
06.20th century town dweller
07.Parting song
08.The lost prophet
09.Gammapolis
10.Lady of the summer night
11.Metamorphosis
12.Silver rain
13.Russian winter
14.Time robber

http://www.megaupload.com/?d=0XBEPCZZ


Piramis-Erotica (1981)



Locomotiv GT-Locomotiv GT (1980)


1. Circus
2. Lady of the Night
3. Gimme Some Help!
4. I Had Life
5. Traveller
6. Let Me Be
7. Boogie-Land
8. Fed Up With All Your Fancy Phrases
9. Music Man


Skorpio 73-93



1 Szevasz haver 4'16"

2 A rohanás 2'47"
3 Így szolt hozzám a dédapám 3'32"
4 Rongylábkirály 3'48"
5 Vezess át az éjszakán 6'30"
6 Egy dal mindenkinek 4'17"
7 Kelj fel, jóember 5'36"
8 Álljatok meg! 3'55"
9 Hej, jóbarát 3'48"
10 Vesztettem vagy győztem 5'08"
11 De jó lenne, haver (ha leszállnál a csajomról) 5'10"
12 A vén koldus 4'10"
13 A folyóparton ülve 3'07"
14 Ne félj 5'54"
15 Azt beszéli már az egész város 4'07"




14 komentarzy:

Topsy Kretts pisze...

Hi, If you know, please write me if Kasa Chorych have some records from early years? Thx.

Topsy Kretts pisze...

I'm again. What is the password for album Krzak - Paczka. Thanks.

Piotr K. pisze...

Yes,Kasa Chorych do have early records .You gonna find it soon on this blog.
Password for Krzak is : tocomigra

Topsy Kretts pisze...

Piotr, Thank you very much for information & password, I'm curious for Kasa Chorych album.

Anonimowy pisze...

tym razem to Piotrze dałeś do pieca! super!

Anonimowy pisze...

Děkuji za ty Maďary, kdybys náhodou měl album Elo Omega z roku 1973 moc bys mě potěšil, protože jej nemohu sehnat. Saša - Morava

Anonimowy pisze...

Świetny Bolog. Rewelacyjne nagrania. Przypomniałeś mi lata mojej młodości.Ku przestrodze - W Holandii zniknął z sieci podobny do Twojego blog- "Muziek Museum" Był świetny,a do tyłka dobrała się blogerowi pewna... bez ciągu dalszego. Może lepiej bez widocznych linków, a dla przyjaciół z hasłem? Będzie bezpieczniej. Pozdrawiam i dobrze Ci życzę.

Anonimowy pisze...

W poprzedniej wypowiedzi, przez nieuwagę wpisałem słowo "bolog" zamiast "blog". W sumie niczego to nie wnosi do istoty rzeczy, ale lubię porządek.

Przyjaciel znany jako... s Horniho Slezska. Miejsce ustronne.

Piotr K. pisze...

Czego się nie robi dla braci z Moraw.Sasza specjalnie dla ciebie:

http://dl6.ohshare.com/v/819542/Omega_4_Elo_Omega.rar.html

Piotr K. pisze...

Cóż Ci mam odpowiedzieć przyjacielu znany jako... s Horniho Slezska.Blogi powstają , znikają i nikt chyba tego nie powstrzyma.Ja jak widzisz nie czerpie z tego żadnej korzysci,na moim blogu nie ma żadnej reklamy.Robię to wyłącznie z własnej potrzeby a jesli przy okazji komus przypadnie on do gustu to satysfakcja jest podwójna.Jestem piratem bardzo małego kalibru i nie wydaje mi się by to co robię komus przeszkadzało

Anonimowy pisze...

Děkuji bratře z Polska. Určitě budu rád Tvůj blog navštěvovat,protože mám rád polskou musiku, hlavně SBB.

Saša from Moravia

Anonimowy pisze...

Super madziarska muza
przydałoby sie jeszcze troszeczke mocniejszego rocka

lakis pisze...

To jest muza, która towarzyszyła mi w młodości i wcale się tego nie wstydzę. Czekając na płyty "wielkich" słuchałem właśnie tego i tak jakoś namoczyło mnie to, a pociąg ciągle jeździ po mojej głowie. Jak byłem w 2007 u naszych braci i poszedłem na koncert i to biletowany patrzę a tu 100 tys ludzi bawi się świetnie na LGT to byłem oczarowany. Dzięki panie Piotrze za ten wspomnień czar. p.s. ten nick to nie przypadek kiedyś dostałem na jego urzywanie zgodę od tego Wielkiego Lakisa ale ON już pewnie tego nie pamięta a ja tak.

brunorc pisze...

Polecam znakomitą grupę węgierską SOLARIS, ich płyta "Marbseli kronikak" (Kroniki Marsjańskie) odcisnęła głębokie piętno na mojej muzycznej młodości.