środa, 1 kwietnia 2009

Exodus - Live

Dzisiaj płyta którą dostałem w zeszłym tygodniu od zaprzyjaźnionego prezentera radiowego. Wiedziałem, że istnieje i zabrało mi to w sumie kilkanascie miesięcy aby ją zdobyć.
Nagrana w 1980 roku (a więc u szczytu popularnosci grupy) podczas Rockin' Jamboree (imprezy rockowej towarzyszącej Festiwalowi Jazz Jamboree), miała być drugą płytą Exodusu ale z różnych względów nie ukazała się wtedy. Więcej o tym można przeczytać w książeczce dołączonej do boxa "The Most Beautiful Dream". Obok Exodusa wystąpiły wtedy również grupy: Porter Band , Kasa Chorych i Krzak. Podczas występu grupa zaprezentowała cały materiał ze swojego debiutanckiego albumu " The Most Beautiful Day" , uważanego za jeden z bardziej interesujących dokonań polskiego rocka progresywnego. Do tych już archiwalnych nagań powrócono podczas prac nad wspomniany boxem jednak nie dołączono ich do niego. Wydana w bardzo niskim nakładzie (kilkudziesięciu sztuk) płyta, posłużyła jako materiał promocyjny boxa (zresztą też wydanego w ograniczonym nakładzie tysiąca sztuk) i była rozprowadzana wsród ludzi z branży oraz rozesłana do stacji radiowych. Ciężko było to zdobyć ale czego się nie robi dla przesympatycznych czytelników/słuchaczy tego bloga. Enjoy!!!!!



Exodus - Rockin' Jamboree'80



1.Ten Najpiękniejszy Dzień
2.Stary Noe
3.Złoty Promień Słońca
4.Widok z Góry Najwyższej
5.Spróbuj Wnieść Się Wyżej
6.Gonitwa Myśli

http://www.megaupload.com/?d=02P6S8X3

23 komentarze:

Anonimowy pisze...

Panie Piotrze!
Wydobywa Pan rzeczy wręcz unikalne, prawie zanikłe na amen. Za to wszystko Wielkie Dzięki!!! W tamtych latach nie wszystko było łatwo dostać, dopiero dzięki Panu nadrabiam zaległości (np. kaseta RSC, Wanda Kwietniewska i inni). Wiem, ze kiedyś wyszedł taki materiał na kasecie Muzyka Młodej Generacji (m.in. unikalne nagrania Kombi). Może ktoś mógłby nam udostępnić i przypomnieć pierwsze kroki znanych bandów.
Pozdrawiam! - Tymon

Aproxy pisze...

Rany, świetne. Wielkie dzięki :)

mietek pisze...

Exodus to nr 1 na mojej liście Najlepszych Zespołów Których Nie Miałem Szansy Zobaczyć Na Żywo

Anonimowy pisze...

Tak z ciekawości zapytam, zaprzyjaźniony prezenter też ma to empeczy ;)

Jakaś szansa na inny format?

Byłby komplecik do box :)

Anonimowy pisze...

Kaseta Muzyka Młodej Generacji to pwoli staje się legenda. Chyba nikt tego nie ma.

Anonimowy pisze...

Hmmm? :-)

www.progrock.art.pl pisze...

Jeśli ktoś chce inną, nie mp3 wersję to polecam zakup DVD "A Ray of Sunshine". Tylko kupując płyty fajnych kapel udowodnicie wydawcom, że warto takie krążki wypuszczać.
A na DVD jest jeszcze sporo innego materiału. Polecam.
Pozdr
Janus

Anonimowy pisze...

O ciekawe, chętnie kupię.... i podzielę się z innymi.

"Masz prawo nie rozumieć mnie ale nie zrozum mnie źle" - Jacek Kleyff

Anonimowy pisze...

"Tylko kupując płyty fajnych kapel udowodnicie wydawcom, że warto takie krążki wypuszczać."

===================

Paranoja!

No fajnie! Po pierwsze owe wydanie boxu Exodusu jest dziś nie do kupienia, normalnie w sklepie. Ów dodatek Live to jakaś paranoja jest. Promocja dostępna tylko dla wybranych. Nie zależy im aby to kupiła jak największa grupa ludzi????


Nie pieprz mi tu Waść, O KUPOWANIU PŁYT FAJNYCH KAPEL bo to żenada.

Piotr K. pisze...

Janus ma racje. Jeśli ktoś chce inną, nie mp3 wersję to polecam zakup DVD "A Ray of Sunshine". Własnie z tego DVD pochodzi ten rip. To był taki mój prima aprilis- owy żart (popatrzcie na datę postu). Janus odwalasz kawał dobrej roboty, czasami zaczerpnę cos od Ciebie.

Piotr K. pisze...

Ten cały post to był mój prima aprilisowy żart.
:-)

Anonimowy pisze...

Ok dałem się nabrać, DVD zzmówłem.

Anonimowy pisze...

A nagranie 6.Gonitwa Myśli to skąd jest? bo na DVD - A Ray Of Sunshine go w spisie nie ma.

Piotr K. pisze...

Nagranie #6 jest z boxu z płytki "Nadzieje, niepokoje". Jedno co jest prawdą w opisie to to, że nagranie pochodzą z 80 roku i były nagrane w sali kongresowej podczas "Rockin Jamboree". Okładkę zrobiłem photoshopem.
:-)

Anonimowy pisze...

Z boxu?

janus pisze...

Prawda jest też to że Exodus nagrał płyte koncertową i że nie zdecydowano się na jej publikację. Szkoda. Taśmy najprawdopodobniej zaginęły.

gadrecords pisze...

Warto dodać chyba, że materiał DVD z Rockin' Jamboree jest dziwnie pokrojony - to nie wina wydawcy, tylko TVP, która zachowała jedynie wyedytowany, pocięty i skrócony materiał. Pełna (?) setlista tego koncertu prezentowała się następująco:

Ten najpiękniejszy dzień / Ci wybrani / Stary Noe / Złoty promień słońca / Komedarek solo / Gonitwa myśli / Widok z góry najwyższej / Spróbuj wznieść się wyżej (wersja bez wokalu)

Zaś kaseta "Muzyka Młodej Generacji" krąży, sam ją gdzieś mam (dwie kopie z różnych egzemplarzy), może w wolnej chwili uda mi się odszukać :)

(a box Exodusu można trafić cały czas w przeróżnych sklepach...)

Piotr K. pisze...

Fajnie by było jakbyś znalazł tę kasetę i podrzucił, dużo ludzi o nią pyta a ja niestety jej nie mam.

Anonimowy pisze...

Very nice. thank you from America!

Anonimowy pisze...

Jest Pan wielki!!! Exodus - Rockin' Jamboree '80 to super rzadka perła w naszej rodzimej fonografii, ile ja tego szukalem!!! I Pan te Perła jakos dla nas zdobyl - dziekuje :)

Anonimowy pisze...

właśnie leci na TV POLONIA - wypassss!!!!!

reprint pisze...

Na stronie Gad records od dziś można zamawiać , dwie płyty nowa okładka, remaster i inny tytuł "Widok z góry najwyższej Live 1980"

reprint pisze...

https://kultowenagrania.pl/product/exodus-widok-z-gory-najwyzszej-live-1980-2cd/