sobota, 27 czerwca 2009

Zdrowa Woda


Wikipedia podaje.
Zespół powstał w 1988 r. w Ciechocinku i już w tym samym roku został laureat festiwalu "Rawa Blues". W 1989 r. wystąpił na Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki, gdzie został zakwalifikowany do "Złotej Dziesiątki" polskich zespołów młodzieżowych oraz wziął udział w koncercie finałowym Festiwalu Opole '89. Kolejne lata przyniosły m.in.: występy na finałach Rawy (1992, 1993), koncert finałowy festiwalu Jarocin (1992, 1993) oraz zaproszenia na festiwale: Muzyczny Camping w Brodnicy (1992, 1993, 1994, 1998), Olsztyńskie Noce Bluesowe (1994, 1998, 2000), Fama '93, Przystanek Woodstock (1995, 1998) i wiele innych.
Po przeszło ośmiu latach aktywnej działalności koncertowej zespół doczekał się pierwszego wydania albumu na krążku CD ( wcześniej wydali dwie kasety "Piwo" i "Wino"), którego premiera miała miejsce 2 września 1996 roku. Na płycie znalazły się największe przeboje grupy takie jak: "Piwo", "Częstochowa '77", czy ballady: "Kochaj mnie, kochaj" i "Tyle chciałbym ci powiedzieć".Prosty blues z rockowym zacięciem. Płytę "Zdrowa Woda" zespół nagrał w składzie: Marek Modrzejewski - wokal, gitara, teksty, muzyka; Sławek Małecki - gitara prowadząca, muzyka ; Sławek Jagas - gitara basowa; Mariusz Taranowski - perkusja; Piotr F. Krajniak - harmonijka. W lutym 1997 roku, jako jedyny zespół bluesowy w Polsce, grupa otrzymała Nominację do Fryderyka '96 w kategorii "Muzyka Tradycji i Źródeł".
W grudniu tego samego roku w studiu Winicjusza Chrósta (dawnego gitarzysty Breakoutu) w Sulejówku, Zdrowa Woda nagrała materiał na swoją drugą płytę - "NIE BÓJ SIĘ MIŁOŚCI". Premiera albumu odbyła się 14 lutego 1998 roku (z okazji Walentynek). Materiał w pewnym sensie nawiązuje do poprzedniej stylistyki zespołu. Mimo, że często pobrzmiewa tu nuta bluesa czy boogie, to sprawia wrażenie bardziej rockowego. Ciekawostką na płycie są zaproszeni goście w osobach, Pawła Bergera(instrumenty klawiszowe), Sławka Wierzcholskiego (harmonijka ustna) i Tomka Kamińskiego(skrzypce). W listopadzie i grudniu 1999 r. ponownie u Chrósta zespół nagrał płytę pt. "DZIWNE MYŚLI", której premiera odbyła się 29 maja 2000r. Potem był jeszcze album " Między mężczyzną a kobietą" w 2005 r. i kompilacja z największymi przebojami "Balanga".

Muzyka zespołu łączy w sobie elementy czystego bluesa z ostrymi rockowymi riffami. Połączenie granego żywiołowo rocka i bluesa, a także komunikatywnych i ironicznych tekstów (po polsku) - sprawia, że zespół jest entuzjastycznie odbierany zarówno przez młodych fanów (nastolatków), 20- i 30- latków, jak i dojrzałych koneserów muzyki (nawet 40- i 50- latków).

Tak pierwsze lata istnienia "Zdrowej Wody" w wywiadzie dla "Tylko Rock" wspomina
Sławek Małecki:
"Zespół powstał na wiosnę 1988 roku. A stało się to w dość dziwnych okolicznościach. Bo Zdrową Wodę zakładałem właściwie z myślą o Rawie Blues. Przeczytałem gdzieś ogłoszenie o zgłoszeniach do konkursu, zobligowanych przesłaniem bodaj dwóch utworów. Mieliśmy mało czasu, bo zaledwie trzy tygodnie. Zdążyliśmy jednak przygotować dwa numery, zgłosiliśmy się, no a potem wygraliśmy. Do dziś nie wszyscy wierzą, że powstaliśmy trzy tygodnie przed festiwalem. Można chyba w to uwierzyć. Niewiarygodne wydaje się co innego... Że w tak krótkim czasie skomponowali własne numery... Może to dziwne, ale my od samego początku graliśmy swój własny repertuar. Nigdy nie bazowaliśmy na standardach, jak to zazwyczaj bywa z zespołami bluesowymi, które zaczynają. Owszem, czasem braliśmy na warsztat standardy, czy covery, ale tylko na próbach, nigdy podczas prezentacji publicznych. Zdrowa Woda kojarzy się z blues rockiem, ale tym radosnym, wesołym, z dużą dozą humoru. Taki właśnie jest największy przebój zespołu Piwo. Kiedy nagraliśmy pierwszą kasetę dla wytwórni Waltera Chełstowskiego, na której znalazło się „Piwo“, nigdy nie sądziliśmy, że ten utwór będzie cokolwiek znaczył. Traktowaliśmy go bardziej jako żart muzyczny, głównie od strony tekstowej. I nagle ten numer stał się znany. Słuchany był na różnych imprezach, ogniskowych, domowych, oblewanych i nieoblewanych... "

Piwo (1990)


1. Piwo
2. Zapodziałem spokój swój
3. Most nad przepaścią
4. Stąd do nieba
5. Trele morele
6. Szczęśliwy człowiek
7. Nie bądź kiep
8. Drwal
9. Balanga
10. Mam
11. W tym barze
12. Radziejów song
13. Złuda
14. To rock 'n' roll



Wino (1993)

1 Wino
2 Żart
3 Zadyma
4 Ja i ty
5 Szklana miłość
6 Lina
7 Garniesz się do mnie
8 Prowincja
9 Przy czwartym stole
10 Staś pan
11 Knockin' on heaven's door



Zdrowa Woda (1996)

1. Lucky Man
2. Nie Bądź Kiep
3. Garniesz Się Do Mnie
4. Szklana Miłość
5. Lina
6. Częstochowa 77
7. Kochaj Mnie Kochaj
8. Piwo
9. Balanga
10. Tyle Chciałbym Ci Powiedzieć

http://rapidshare.com/files/249039304/Zdrowa_Woda.rar


Nie bój się miłości (1998)


1.Bractwo
2.Dom
3.Co ja mam
4.No i co, że jest smutno
5.Nie bój się miłości
6.Kolarze
7.Żyć jak człowiek
8.Lola
9.Zwykły człowiek
10.Gdy jest dobrze
11.Okolica
12.Kiedy byłem małym chłopcem
13.Nie mów mi, że mnie kochasz
14.Szansa


http://rapidshare.com/files/159438022/Zdrowa_Woda_-_Nie_b_j_si__281__mi__322_o__347_ci__1998_.rar

12 komentarzy:

piotyr2 pisze...

Świetna grupa super muza.
Z ciekawości zapytam czy płyta "Między mężczyzna a kobietą" nie ukazała się tu gdyż jest za młoda ? :)

Piotr K. pisze...

właśnie tak .pozatym nie lubię wrzucać całych dyskografii.
dzięki za Piwo

piotyr2 pisze...

Na zdrowie :D

Anonimowy pisze...

Hmmmm :-)

m. pisze...

Piwo... Wino... Zdrowa woda...;D Czego chcieć wiecej ?:D

Anonimowy pisze...

Ja bym chciał żeby oba trunki ktoś w kiszkę zapakował :-)

Anonimowy pisze...

Dzięki - nie słyszełem tego od wieków, kaseta z piwem gdzies mi przepadła...

Anonimowy pisze...

Dzięki szczególnie za Piwo. Ja miałem pierwsze wydanie kasety z tymi utworami - też mi się zapodziała. Pamiętam jeden z koncertów Zdrowej Wody kilka lat temu, zaniosłem okładkę kasety w celu zebrania autografów, członkowie zespołu nie mogli się nadziwić, że mam tak stare wydanie, podobno była to tylko niewielka seria :)

Anonimowy pisze...

ludzie , prosze was o podanie adresu gdzie mozna luknac na tekst "bractwo" grywam troszku na gitarce i w pewnych momentach nie rozumie co wokalista spiewa, moze tu sie uda tekst umiescic ?? z góry dziekuje

Anonimowy pisze...

do płyty "piwo" link nie działa:(

Anonimowy pisze...

Jaki był dokładny skład przy nagrywaniu płyty "Piwo" chodzi mi głównie o nazwisko Pana który na zdjęciu z płyty stoi nad p.Markiem Modrzejewskim :)
Z góry dzięki.

Anonimowy pisze...

Na stronie bloga przydałby się filmik z youtube.com prezentujący jakiś utwór zespołu ,,zdrowa woda". To taka moja uwaga techniczna. Jeśli chodzi o żarty muzyczne to zawsze może to być nowe spojrzenie na gatunek muzyki, jakiś utwór czy wykonawcę.